onsdag 13 januari 2010

TILLBAKA I BLOGGVÄRLDEN

Efter att ha tagit en paus ifrån bloggandet på ungefär ett år känner jag att det är dags igen. Min förra blogg, som jag hade på blogg.se, innehöll allt mellan himmel och jord. Nu är det dags för en nystart och då passade jag även på att byta min bloggsida till blogspot.com!

Anledningen till att jag skapade denna blogg är för att jag på mindre än 6 månader ska iväg på tre resor, varav en är en åtta veckors lång praktikresa till Gran Canaria. Jag tror att min familj och vänner, och kanske även andra kan tycka att det blir kul att följa mig i mina resor.

Den närmaste resan som kommer äga rum är en utbytesresa till Sydafrika, närmare bestämt Kapstaden. Förra året fick jag och en klasskompis, Lisa, chansen att åka dit för att skapa kontakter med skolans elever samt lärarlag. Man kan helt enkelt säga att den resan var förberedande inför den vi ska genomföra i början av februari. Och inte nog med det, för ungefär 3 månader sedan var 15 av de sydafrikanska eleverna tillsammans med 3 lärare på utbytes resa i Sverige. Starka band bildades mellan oss elever och det ska därför bli ett sant nöje att få resa dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar